Viaggio studio?

Join us here for some fun chit chat, or share your opinions on rumours and gossip in the news. Beginners and advanced Italian speakers are all welcome!
ladybird

Post by ladybird » Tue Nov 23, 2010 12:57 pm

Hi Ember :)

I think it's a wonderful idea for you to come to the UK for a month but to be honest I think you may have some difficulty finding somewhere to stay where doggie is welcome too.

To find a family to stay with seems the best option to me as you will only be here for a few weeks, bar work would be a better option for a longer stay.

Re the great debate about where to go..well, I see both points of view! To be fair though there are parts of Scotland where the language is pretty hard to decipher. :wink:

I'm married to a Scot, from Glasgow..you can call the Glaswegian accent many things but quaint isn't one of them Lee! :D

Regardless of all that, I'm sure you will love your trip to the UK and you will get to grips with the local accent quickly.
Of course most importantly..if you don't understand something, just ask!
Life is for living and learning.

Ember

Post by Ember » Tue Nov 23, 2010 1:30 pm

Thank you all for your suggestions! When my trip will be sure, I'll let you know :) in the meantime I keep dreaming and organizing :wink:
*** homo sum: humani nihil a me alienum puto ***

scaredprincess

Ciao Ember

Post by scaredprincess » Wed Nov 24, 2010 10:39 am

Allora, avendo frequentato corsi all'estero lontanooo nel tempo ed avendo sentito i resoconti dei miei studenti, l'unica cosa che mi sentirei di consigliarti è quella di evitare agosto (se possibile, ovvio che se devi dare esami all'università o se ti vengono concesse le ferie solo allora....).
Infatti gli unici che hanno le vacanze ad agosto siamo rimasti noi italiani e forse gli spagnoli, con cui al 100% finiresti per fare comunella!! Periodo ideale è invece secondo me giugno-luglio, quando i corsi e le città sono frequentate da nordici (tedeschi-scandinavi) che l'inglese già lo parlano bene e che quindi possono rappresentare un'ottima risorsa per conversare.
Per ciò che riguarda la sistemazione, concordo con quanto detto da altri: in famiglia è la migliore perché saresti "costretta" ad interagire solo ed esclusivamente in inglese.
Per ciò che riguarda lo scozzese io non me ne farei un problema, infatti mi sono sempre imbattuta in scozzesi molto gentili che tra di loro parlavano in dialetto e con me in perfetto inglese.

italianStudento

translation

Post by italianStudento » Sun Jan 23, 2011 4:48 am

hii.. i am learning italian.. i've translated italian conversation listed above. could you please correct me.

“ Condividere la casa con altri ragazzi è sicuramente la situazione più divertente ma rischi anche di trovare pochissimi anglofoni.
Se decidi di stare in famiglia segui il consiglio di Peter ed informati bene sulla famiglia. Il primo mese che ho passato a Londra sono stato in una famiglia composta solo da un’anziana signora che vedevo raramente.
Grazie per i consigli ! Un ulteriore problema è che recentemente ho adottato un cane, e ho scoperto che è milto difficile farlo entrare in U.K per cui forse dovrò ripensare tutta la cosa vi farò sapere !!"

To share a house with other boys is certainly an entertaining situation but also a risk to find very few English speakers. If you decide to stay in a family following the advice of Peter inform the family? The first month spent in London has been with a family comprising of an old lady who sees rarely?
Thanks for the advice. The other problem is that recently I adopted a dog and found that it is very difficult to take him to U.K for perhaps I will rethink all the things that we must know.

thanks[/i]

Post Reply