Free Downloadable Texts

Join us here for some fun chit chat, or share your opinions on rumours and gossip in the news. Beginners and advanced Italian speakers are all welcome!
Davide

Free Downloadable Texts

Postby Davide » Tue May 14, 2013 9:06 am

Hi all.

I thought you might be interested in this site where you can download texts in Italian that are free from copyright. They range from familiar to somewhat new authors:

http://www.boorp.com/libri_gratis_pdf/

A great resource for those of you who want to start reading longer texts. I've just finished reading 'Ancora' by Rita Maria Lento, which was very interesting. I also had a discussion about it on Skype with Massimo, which was really helpful.

Anyway, enjoy!

Davide

Please identify yourself first before you add me.

Quintus

Re: Free Downloadable Texts

Postby Quintus » Wed May 15, 2013 1:27 pm

Ottima informazione. Tra gli altri sono in elenco anche svariati autori classici:

Arthur Conan Doyle, Collodi, Balbo, Beccaria, Dante, Manzoni, Erasmo Da Rotterdam, Rabelais, Galileo, Casanova, Carducci, Flaubert, Svevo, Pirandello, Pellico, Campanella

Poffarbacco! Un sito assolutamente da bucmarcare!

Grazie,
Quintus

-

Massimo

Re: Free Downloadable Texts

Postby Massimo » Mon May 20, 2013 3:14 pm

Ciao a tutti!! Innanzitutto sono molto contento di essere tornato nel forum! :D
Confermo anche io che questo sito è davvero ottimo per scaricare libri gratis. Io ne ho scaricati tantissimi!!
Effettivamente ho consigliato il libro "Ancora" al grande Davide, lo abbiamo letto assieme e poi ne abbiamo discusso su Skype. Ora stiamo leggendo il libro "Piove e sono in ritardo", un libro davvero molto particolare, che offre una visione del maschio italiano molto inquietante :shock: Tra poco ne parlerò con Davide su Skype e sono curioso di sapere la sua opinione.
Un saluto ed un abbraccio a tutti!
Ps. Quintus, "bucmarcare", ti prego, nooo!!! E' bruttissimo!!! :D :D :D
Massimo

Want to learn or practice and improve your Italian? Visit : http://www.learnitalian.at.vu

Return to “Quattro chiacchiere”