New Members - Introduce Yourselves! :-)

Are you a new member on Impariamo.com? Or perhaps you signed up a while ago, but you haven't posted yet? Introduce yourself here!
Locked
Jenne

Post by Jenne »

Ciao tutti! Mi chiamo Jenne.

I was on the forum before it changed, but I don't get to post much. I am now a graduate student studying library science and working two jobs. I'm married with two kids. Normally, I would try to post in Italian, but I'm stealing time from studying and don't have time to translate right now. I thought I would say hi anyway.

I have a new favorite phrase in Italian: Hai scoperto l'America! It makes me laugh every time I see it.
Twilight

Post by Twilight »

Ciao Jenne! Parlaci un po' di te, io sono nuovo e non ti conosco. Where are you from?

Vedo che questa è una specie di seconda era del forum...come Zion :shock:

:wink:
Claudietto

I am learning English every day, so could you help me by correcting (In private, if you want) anything I have written incorrectly.

ILNY - I Love "Not yet"
Image
Mindy

Post by Mindy »

Hi Jenne, and welcome back to the forum! :D Mamma mia, due lavori, un marito, due bambini, e studi per il tuo Masters? Pensavo che io avessi tanto da fare! :wink: :) Scrivi un po' di piu' quando puoi. Perche' studi l'italiano? Sei di origine italiana?
Twilight wrote:Vedo che questa è una specie di seconda era del forum...come Zion :shock:

:wink:

Claudietto - per spiegare meglio.....ho avuto problemi tecnici con questo forum in settembre l'anno scorso, ed abbiamo perso tutti i dati dei nostri iscritti. Tutti dovevano ri-iscriversi quando sono riuscita a rilanciare il sito. Jenne era una degli iscritti originali! 8)

--Mindy
Jenne

Post by Jenne »

Ciao Claudietto! Abito in Missouri, ma ho abitato in Italia per sei anni. Era nove anni fa. Non posso parlare italiano con nessuno allora. Cosi', devo studiare solo con il computer e le cassette. Mio figlio e nato in Italia.

Il mio italiano e molto male. Devo esercitarsi, ma non ho tempo. Che peccato!

Ciao Mindy! Sono contenta questo forum e qui! Grazie!
Angel

Post by Angel »

nicadoo wrote:Un po' di storia: Mi stavo specializzando nella musica classica all'universita' quando ho preso la mia prima lezione in italiano. Mi e' piacuta cosi' tanto la lingua che ho deciso di specializzarmi in italiano invece della musica classica!
Ciao Nicole ma una domanda: che cosa hai studiato alla universita'?

Hai scritto della tua specializzazione: [Mi stavo specializzando nella musica classica all'universita'] e dopo hai scritto [ho deciso di specializzarmi in italiano]. Ti hai laureato in "lingua italiana"?

Benvenuta al forum.

A presto,

Angel
Rore

Post by Rore »

ciao tutti
questo é un billissimo sito!! :D
mi chiamo Reem 8) e penso che sono la prima araba persona qui ;)
mi piace l'italiano molto e voglio migliorare la mia lingua .
sento che siate persone molto gentile e potete aiutarmi :) :wink:
:idea: sarò felice se qualcuno mi dice le mie scorrette o inesatte parole
saluti :)
Twilight

Post by Twilight »

Ciao Reem, complimenti davvero per il tuo italiano, sei bravissima! :D
Parlaci un po' di te...studi italiano? Hai origini italiane? Ci sono vari topics in cui puoi parlarci dei tuoi hobbies, e molto altro.

Il forum è sempre più cosmopolita...che bello! :wink:
Claudietto

I am learning English every day, so could you help me by correcting (In private, if you want) anything I have written incorrectly.

ILNY - I Love "Not yet"
Image
nicadoo

Post by nicadoo »

Angel,
Si', mi sono specializzata in italiano. All'Universita' di Wisconsin - e figurati!

La specializazzaione offre lezioni di grammatica, letteratura, cultura, ecc.

-Nicole
Diana DeLash

Different Dialects

Post by Diana DeLash »

Hello, I'm Diana DeLash. I have family in Grumento Nova, Potenza, Basilicata and I have been in contact with them the last three years. Although my Italian is improving, I still have problems because of dialect. There is also different levels of education. If I can hear from those who are familiar with this area, it would be wonderful! Diana
LizziBeth

Post by LizziBeth »

Hey all!
I found this site thru a link on polyglot, if you've heard fo that....I want to learn Italian because I am going to Italy in October and would like to be able to communicate w/ the people there. lol I'm only 15(I will be 16 in July), so learning shouldnt be all that hard, plus I love to learn stuff that interests me! I jope to talk to some of you all soon!
-Liz
Mindy

Re: Different Dialects

Post by Mindy »

Diana DeLash wrote:Hello, I'm Diana DeLash. I have family in Grumento Nova, Potenza, Basilicata and I have been in contact with them the last three years. Although my Italian is improving, I still have problems because of dialect. There is also different levels of education. If I can hear from those who are familiar with this area, it would be wonderful! Diana
Hi Diana, and welcome to the forum! :D I am not familiar with the area where your family lives, but I can certainly relate to problems with local dialects. The Venetian dialect is killer! I can understand it most of the time, but cannot speak it at all except for a few words and phrases.

Have you ever been to Italy to visit your family? Are you taking Italian lessons?

A presto!

--Mindy
Angel

Post by Angel »

nicadoo wrote:Angel,
Si', mi sono specializzata in italiano. All'Universita' di Wisconsin - e figurati!

La specializazzaione offre lezioni di grammatica, letteratura, cultura, ecc.

-Nicole
Ciao Nicole, e che altra cosa avevi studiato?

A presto,

Angel
susjc

Post by susjc »

Ciao! Mi chiamo Joann (or Giovanna- my Italian alter ego)

I found this site from the slowtrav.com website. I went to Italy in 1998 and 2003 and absolutely loved it. My husband's family is from Calabria and my maternal grandmother's family came from Sicily. I'm still working on finding my relatives. My mom and I are taking Italian lessons from Curzio Caravati in Kenosha, WI http://www.wisitalia.org. We have so much fun in his class. I am also listening to Pimsleur in my car. I love this site - it's fun trying to figure out what everyone is writing in Italian. Hope to visit Italy again soon -

A presto?

Joann
Diana DeLash

Dialects

Post by Diana DeLash »

Hi Mindy and everybody, Thank you for your reply. I've been to Italy to meet my family. I keep telling them I am returning again soon but it hasn't worked out yet. I'm studying Italian with great websites like this one and I also have an Italian tv station I receive with satellite. Sometimes I feel I am learning on thing but my family speaks another way! I am also able to email one of my cousins. It's great to be able to stay in touch. Diana
Amela

Post by Amela »

Ciao Giovanna!

Benevenuti al questo forum! Sono molto contenta di averti qui. Da quanto tempo studi la lingua? Di dove sono in Sicilia la tua famiglia? I nonni di mia madre vivevano a Palermo. I nonni di mio padre vivevano in Abruzzo, a Tollo essatamente.

Non vedo l'ora a parlati piu!

Amy
Locked