translation please

Have a question about Italian grammar? Need a quick translation from Italian to English or vice versa? Post it here!
coldvolt

translation please

Post by coldvolt »

Hello
I attempted to write a letter to someone in Italian and wanted to know if my punctuation and grammar was correct.

" Cara Alyssa Del Piero,
Io mi chiamo Daniel e ho tredici anni. Sono il Coreano, ma abito a Toongabbie in Australia. Parlo bene l’inglese e coreano. Sono un tipo molto socievole e mi piace molto lo sport. E tu, dove abiti? Quante lingue parli? "

I wanted to say in italian,
Dear Alyssa Del Piero
My name is Daniel and I am 13 years old. I am Korean, living in Toongabbie, Australia. I speak English and Korean. I am very social and like playing sport.
Where do you live? What languages do you speak?

Im not really sure if "Quante lingue parli" means "What languages do you speak". If it isnt can you tell me how to say "What languages do you speak" in italian, please?

And also how do you say "My hobbies are playing games and listening to music." and "What are your hobbies and interests?" in italian ?

Thanks,
disegno

Post by disegno »

Ciao Coldvolt, sembra perfetto quello che hai scritto.

Io mi chiamo Daniel e ho tredici anni. Sono (senza il) Coreano, ma abito a Toongabbie in Australia. Parlo bene l’inglese e il coreano. Sono un tipo molto socievole e mi piace giocare agli sport. E tu, dove abiti? Quante lingue parli? "

"Quante lingue parli" è la frase giusta. :D
And also how do you say "My hobbies are playing games and listening to music." and "What are your hobbies and interests?" in italian ?
Il miei passatempi sono fare giochi e ascoltare la musica. Quali sono i tuoi passatempi e che cosa ti interessa. (o Che fai di bello?)
Chi canta a tavola e fischia a letto e' matto perfetto.
Elisa

Re: translation please

Post by Elisa »

coldvolt wrote:
" Cara Alyssa Del Piero,
Io mi chiamo Daniel e ho tredici anni. Sono coreano, ma abito a Toongabbie in Australia. Parlo bene l’inglese e il coreano. Sono un tipo molto socievole e mi piace molto lo sport. E tu, dove abiti? Quante lingue parli? "
Good job and welcome!

Mi piace giocare (what kind of games?) e ascoltare la musica. A te cosa piace fare? Quali sono i tuoi interessi?

Edit: bravissima Melissa!
disegno

Post by disegno »

Ciao Elisa, ci siamo appena incrociate...sei ancora in piedi a quest'ora della notte?
Chi canta a tavola e fischia a letto e' matto perfetto.
Elisa

Post by Elisa »

La verità è che sono ancora in Italia e quindi per me sono le 9 del mattino! :D
coldvolt

Post by coldvolt »

Thanks, for helping me write a letter and also can you translate how to say "Where were you born?" in italian and also "I was born in Corea"

Also can you see if this has correct grammar, please.

Cara Alyssa Del Piero,

Io mi chiamo Daniel e ho tredici anni. Sono coreano, ma abito a Toongabbie in Australia. Parlo bene l’inglese e il coreano. Sono un tipo molto socievole e mi piace molto lo sport. I miei hobby sono giocare con i videogame e ascoltar musica. Quali sono i tuoi hobby e quail sono I tuoi interessi? E tu, dove abiti? Quali lingue parli?
keithatengagedthinking

Post by keithatengagedthinking »

coldvolt wrote:Thanks, for helping me write a letter and also can you translate how to say "Where were you born?" in italian and also "I was born in Corea"
Where were you born? = Dove sei nata?

Sono nato in Corea. = I was born in Korea.

If you want to say what city you were born in, you would say:

Sono nato a [name of the city] in Corea.

In bocca al lupo! (means: "Good luck")
coldvolt

Post by coldvolt »

thanks!!