Hi, my name is Zarac

Are you a new member on Impariamo.com? Or perhaps you signed up a while ago, but you haven't posted yet? Introduce yourself here!
Zarac

Hi, my name is Zarac

Post by Zarac »

Hi!

My name is Zarac, I'm 15 years old and I'm from Norway. My real name is Erlend (pronounced completely different from how you would say it without any knowledge to scandinavian languages). Erlend(r) means foreigner in norse, and that is what I feel like to italian. :roll:
I am really interested in languages and how they work and affect each other. I can speak and write in norwegian (both forms) and english and I would understand danish and swedish and a little german.
I started learning italian some months ago, but it has been hard without any help or guidance. I know all the basics of speaking and writing italian, but I need to expand my vocabulary significant.
I've been to Rome once, with my class. I tried to use their language on a McDonald's, but that didn't turn out very well. I said in a polite way "Prendo una cola, per favore". I don't know if the guy behind the desk was offended or something, but he started yelling and screaming "Speak english, please!", and that was my chance to use what I'd learned.
I hope I get to learn mre italian from this forum and that I will be able to use it a lot more if I ever return to Italy.
giuseppe

Post by giuseppe »

Hi Zarac and welcome
It's very strange that they didn't understand you, you just forgot 'Coca' but the sentence was perfectly understandable.
My candle burns at both ends
It will not last the night
But ah, my foes, and oh, my friends
It gives a lovely light.
Roby

Post by Roby »

Welcome Zarac to the forum. Compliments on your Italian thus far. As Giuseppe said You were understandable. Do not give up! We are very friendly and helpful here.
Roby
"Per raro che sia, il vero amore e' meno raro della vera amicizia."

"As rare as true love is, it is not as rare as true friendship."
- François de La Rochefoucauld
Ember

Post by Ember »

Well maybe you have to work on your pronunciation :)
If you need help, just ask ;) I'm Italian.
I'd really like to visit Norway once...
*** homo sum: humani nihil a me alienum puto ***
artemisia

Post by artemisia »

I paesi nordici sono bellisimi! io e mio marito abbiamo già visitato danimarka e svezia sud. la figlia sta pensando di strasferirsi a svezia.

Buona fortuna con l'italiano.

Margriet.
Ember

Post by Ember »

Anche io sono stata in Danimarca! Bellissima :) e anche l'Islanda, ancora meglio! Vorrei tanto vedere la Norvegia e la Finlandia... si vede che viviere sul Mediterraneo a volte fa venire voglia di un pò di fresco e di silenzio :D
artemisia

Post by artemisia »

Ciao Ember,

Hai mai visitato Olanda? Hai ragione, i paesi nordici sono belli e fresci, se non ti disturbi la pioggia. Per dirti la verità, Italia in estate mi è troppo caldo. Ci vado nei altri stagioni. Anchio vorrei visitare la Finlandia. Io e mio marito stiamo pensando di andarci, portare i bici e fare un giro nel Finlandia sud. Dicono che sia adatta per la bici.Poi, voremmo anche visitare il cappo nord. Ma non so......è molto lontano.Ci vuole tanto tempo.
A proposito, sono andata a guardar le tue foto, che sono bellisime. Hai l'occhio dell' artista! Quale instrumento suoni? L'oboe? E quale tipo di musica?

Buona domenica,

Margriet.
Ember

Post by Ember »

Ciao artemisia! Si, ho visitato l'Olanda, mi è piaciuta tanto! E'uno dei miei ricordi più belli, forse anche perchè avevo 17 anni ed ero spensierata!
Con il liceo abbiamo fatto un gemellaggio con una scuola di Gorinchem. Io ho vissuto due settimane a Dalem, e ho visitato Amsterdam, Utrecht, Rotterdam, Den Haag e i paraggi di Gorinchem.
Mi piacerebbe tanto tornarci!

A me piace molto il caldo, quindi d'estate mi trovo bene anche in Italia, ma neanche il freddo mi da fastidio se è secco :)
Se in Finlandia si viaggia bene in bici mi hai dato un'ottima idea... lo metterò nella lista delle cose da fare nella vita!

Grazie per i complimenti sulle foto :oops: io suono l'oboe, studio al Conservatorio Rossini di Pesaro.
artemisia

Post by artemisia »

Ciao! Piccolo risposto, perche devo andare, ma molto particolare.....io sono nata a Gorinchem!!

Buon weekend,

Margriet
Ember

Post by Ember »

Che coincidenza! Comunque sei fortunata, è un posto molto carino :D
artemisia

Post by artemisia »

Ciao Ember,

Si, è vero! Ci vado spesso. Ci abitano ancora qualche zii li. Spesso faccio una bella passeggiata lungho il fiume. Bellisimo posto. È bello vedere passare le barche che vanno verso Germania.

Ciao,

Margriet