Letter in Italian from english

Have a question about Italian grammar? Need a quick translation from Italian to English or vice versa? Post it here!
Post Reply
acdemarco

Letter in Italian from english

Post by acdemarco » Tue Jan 13, 2009 2:40 pm

Hi everyone. I need to send this letter to a comune in Italy but I need some help with its translation to Italian. I will appreciate any help. Thanks

Dear .......

I am in the process to aquire my Italian Citizenship. A couple of months ago I wrote via email first and then by regular mail requesting some of my ancestors documents. I have not heard back from the comune and I have not received any documents. Could you please let me know the status of my request, or if it is necessary to do it in other format. Please see below my original email request.

Sincerely.

.......

polideuce

Post by polideuce » Tue Jan 13, 2009 4:56 pm

"Dear .......

I am in the process to aquire my Italian Citizenship. A couple of months ago I wrote via email first and then by regular mail requesting some of my ancestors documents. I have not heard back from the comune and I have not received any documents. Could you please let me know the status of my request, or if it is necessary to do it in other format. Please see below my original email request.

Sincerely."

traduzione

"Spett.le ...

Essendo in procinto di acquisire la cittadinanza italiana un paio di mesi fa Vi ho scritto, tramite e-mail in principio e quindi tramite servizio postale, richiedendo alcuni documenti inerenti i miei antenati.
Non ho avuto sinora alcuna risposta dall'Amministrazione Comunale e non ho ricevuto alcun documento; con la presente chiedo di farmi sapere lo stato della mia richiesta o, se necessario, quali compiti devo assolvere affinchè la mia pratica sia evasa e possa avere quanto richiesto.
Di seguito allego la email originaria contenente la mia richiesta.

Distinti Saluti"

è un po' più formale di quanto hai scritto tu, ma in genere con le Amministrazioni Comunali è meglio mantenere un tono più formale; attendi un altro parere :)

acdemarco

Post by acdemarco » Tue Jan 13, 2009 5:34 pm

Grazie per la risposta.

Post Reply