Holiday Wishes

Join us here for some fun chit chat, or share your opinions on rumours and gossip in the news. Beginners and advanced Italian speakers are all welcome!
Post Reply
Roby

Holiday Wishes

Post by Roby » Mon Dec 06, 2004 1:39 pm

Ciao a tutti
I wish those of you who celebrate Hanukkah . Happy Hanukkah.
Roby

Mindy

Post by Mindy » Wed Dec 08, 2004 3:02 pm

Thanks, Roby!

Yesterday was the first night of Hanukkah. I tried to teach my 4 year old the prayer over the candles - I sang it for her and asked if she would repeat it. She wouldn't have anything to do with it, and instead said, "Mommy, I have my OWN song for Hanukkah." When I asked her to sing it for me, she proceeded to make up the tune and lyrics to a song that went something like, "Hanukkah, I love you, I will get lots of presents, I love my presents, yes Hannukkah presents....." and when she finished, she said, "See, I TOLD you I had my OWN song!" :roll: :lol:

--Mindy

Kat

Post by Kat » Thu Dec 09, 2004 1:57 pm

Hi and Happy Hanukkah!

I am not Jewish, but have tons of Jewish friends, so I kind of "grew up" with the tradition too. We had a Hanukkah party at lunchtime yesterday in the office. One of the ladies brought in latkes and gelt and dradles and decorated the conference room at lunchtime and explained the holiday to our department. It was fun!

That's a very cute song that your daughter made up, Mindy. :)
Katerina

Roby

Post by Roby » Mon Dec 13, 2004 3:33 pm

Roby sent you a Yahoo greeting:

Viewing your eCard is a snap! Just choose from the following options:

Click on the following link:
http://www.yahoo.americangreetings.com/ ... e=yahoo999

or

Copy and paste the above link into your web browser's address window.

or

Enter this eCard number, 1020820714981, on our eCard Pick Up page at

We hope you enjoy your eCard. If you have any comments or questions,
please visit

Thanks for using Yahoo! Greetings with AmericanGreetings.com.

Angel

Post by Angel » Mon Dec 13, 2004 4:23 pm

Happy Hanukkah, Chanukah !!!

What's the difference between Chanukah, Hanukkah. I saw some English books for kids where it was written both ways!!!

Grazie,

Angel

Mindy

Post by Mindy » Mon Dec 13, 2004 4:28 pm

Angel wrote:What's the difference between Chanukah, Hanukkah. I saw some English books for kids where it was written both ways!!!
Hi Angel!

There is no difference - both spellings are the name of the Festival of Lights. The spelling with the"Ch" at the beginning is the closest you can get to the phoenetic pronounciation, as the holiday is actually pronounced Chanukah with the ch being a sound made in the back of the throat (a sound that is not used in the English or Italian languages).

--Mindy

Angel

Post by Angel » Wed Dec 15, 2004 3:07 pm

Ciao Mindy,

Grazie mille per la tua spiegazione.

A presto,

Angel

disegno

Post by disegno » Thu Dec 16, 2004 1:09 am

Ciao Mindy, devo dirti una storia carina. Kyle, chi è un first grader, ha celebrato Hanukkah questa settimana con la sua classe. Ciascun ragazzo ha ricevuto un dreidel con l'istruzione di come di usarlo nel gioco. Lui è molto allegro di averlo e ogni mattina prima di andare a scuola giochiamo insieme. Lui usa dieci piccole macchine (Hot wheels) invece i gettoni o i fagioli. Lui sa bene le immagine sul dreidel e le cose loro rappresentano...nun, gimmel, hey e shin! Una mattina non è potuto trovare il dreidel e c'era una valanga delle lacrime...è poi l'abbiamo trovato sotto una poltrona! Tutto a posto ancora! Felice Hannakkah a tutti! Melissa

Mindy

Post by Mindy » Thu Dec 16, 2004 2:48 am

Che carino! :D

Mi piace immaginare Kyle (che avra' 2 anni piu' di Elisa) a giocare con la sua trottola preziosa. Lui ne sapra' piu' di me del significato delle lettere sul dreidel. :oops:

Lui conosce la canzione "Dreidel, dreidel dreidel, I made it out of clay....."?

--Mindy

drbob

Holiday wishes

Post by drbob » Mon Dec 20, 2004 4:33 pm

Ciao! Buon natale e Nollaig faoi shean agus foai shonas duit. (that's Irish for Merry Christmas. Now you can see why we Irish are accussed of talking a lot. It's necessary!!)

Angel

Re: Holiday wishes

Post by Angel » Mon Dec 20, 2004 5:22 pm

drbob wrote:Ciao! Buon natale e Nollaig faoi shean agus foai shonas duit. (that's Irish for Merry Christmas. Now you can see why we Irish are accussed of talking a lot. It's necessary!!)
Santo cielo!!!!

Feliz Navidad (buon natale in spagnolo)

Margery

Re: Holiday wishes

Post by Margery » Mon Dec 20, 2004 10:07 pm

drbob wrote:Ciao! Buon natale e Nollaig faoi shean agus foai shonas duit. (that's Irish for Merry Christmas. Now you can see why we Irish are accussed of talking a lot. It's necessary!!)
Hi drbob

Tutto quello significa Buon Natale in Irish gaelic!!! Come si traduce parola per parola?

Margery

:D
XXXXXX

disegno

Post by disegno » Mon Dec 20, 2004 10:41 pm

Ciao a tutti! Mi piaccono tutti questi giorni prima di natale, quasi più del vero giorno di Natale. Ci sono tanti segreti dentro ogni cassapanca e dietro ogni armadio. C'è la vacanza dalla scuola e i ragazzi sono ancora a casa. Mio suocero è arrivato venerdì scorso da Chicago e anticipiamo l'arrivo di mia cognata giovedì. Tutti sono in buoni umori e c'è il sentimento di felicità e festosità nella airia.

Ieri sera era la nostra festa per celebrare la stagione con gli amici. Che bella festa! Speravo che continuasse per sempre. C'erano gli amici e i loro figli da ogni angolo della nostra vita. Gli amici dal calcio, baseball, nuoto, della nostra quartiere, di scuola, di boyscouts e dall'italia! La casa era piena della gente e le cose buone da mangiare! Era quasi come un ricevimento di matrimonio... tante persone e non abbastanza tempo per parlare con tutti. Ogni volta ho girato ho scoperta che qualcuno nuovo è entrata la festa.

Era molto contenta che mia amica Barbara di Milano e il nuovo marito sono venuti. Anche gli amici Roberta e Paolo con i loro genitori che sono arrivati da Milano solo qualche giorno fa. I genitori non parlano inglese quindi è stato il mio vero piacere di parlare con loro e metterli ad agio.

Alla fine della sera, era molto contenta. Mi sento come Jimmy Stewart nel film 'Una Vita Meravigliosa'! Sono felice di celebrare l'amicizia e ricordare come fortunati siamo. Sono contenta di condividere questo con tutti i miei nuovi amici qui in questo foro...Credo veramente che sia una bellissima vita! Melissa

drbob

Holiday greetings

Post by drbob » Tue Dec 21, 2004 1:22 am

Beh, Margery. Non e' simplice. Molto parole in Irish non voglianno dire la spessa cosa quando usanno in modo diverso.
Noillaig significata Natale e Noillaig shona duit (or dhuit in some spellings)
significa Merry Christmas. Ma quando vogliamo esprimere un saluto sincero, usandiamo tutte le parole. Faoi significa il giorgno, agus significa e (and). Non so que significa shean solamente so que la parola e' una parte del saluto!. E' una lingua impossibila!! Ho imparato un po' di mio nonni ma miei genitori mi non hanno incoraggiato.
Mi dispiace molto.
Bob

Theresa

Buona

Post by Theresa » Tue Dec 21, 2004 3:40 am

Buona Festività a tutti!

La settimana scorsa, sulla martedì, fo la frutta candita (la mia ricetta segreto :) ) adesso, è maturi fino alla vigilia di natale.

Corrections welcome

DT
Corrections welcome

l'amore vincera

See some of my portrait paintings and sketches here:
http://photos.yahoo.com/debd.rm

Post Reply